Renholdsfirmaet

Hvordan holde kontoret rent?

Hvordan holde kontoret rent?

Å holde kontoret rent er avgjørende for et sunt og produktivt arbeidsmiljø.

Et stilig møblert, moderne og vel utstyrt kontor er i dag tegn på at et selskap respekterer seg selv og verdsetter sine ansatte. Det er din bedrifts visuelle uttrykk som danner kunders og prospektive partneres første inntrykk. En ting er det materielle utgangspunktet – et annet er hvor godt renslighet og orden ivaretas. Daglig renhold vil sikre det sistnevnte.

Betydningen av daglig renhold på kontoret

Hyppig og god rengjøring er viktig i boliger òg i kontorlokaler. Det er flere grunner til dette:

  • Hjemme tar vi ofte av oss skoene i gangen, men på arbeidsplassen er det vanlig å beholde skoene på selv om de daglig brukes ute på gata. Naturligvis er dette en kilde til innendørs urenheter.
  • Kontorutstyr tiltrekker seg store mengder støv via statisk elektrisitet.
  • Grunnet mye høyere konsentrasjon mennesker og gjennomstrømming av besøkende blir kontormøbler skitne mye raskere.

Typisk daglig renhold

Renholdet starter ved å fjerne støv som har satt seg på horisontale flater slik som bordflater, vinduskarmer, kommoder og skap. Dørhåndtak og vertikale møbler likedan. Så fortsetter vi med rensing av tekstiler som polstrede møbler og tepper med støvsuger. Videre utføres våt rengjøring. Deretter skjer innsamling, pakking og fjerning av avfall. Renhold utføres helst før dine kollegers ankomst, alternativt etter de har forlatt kontoret. Dette for at alle skal få arbeidsro og konsentrasjon for effekt.  Renhold av toaletter er også et viktig daglig tiltak for trivsel og friske kolleger.

Er det verdt det å hyre inn spesialiserte fagfolk?

Du kan alltids forsøke å delegere oppgavene og ansvaret til ansatte. Da vil det medføre kostnader som lønn og andre lovfestede plikter hos arbeidsgiver. Ytterligere kommer utgifter i form av kjøp og lagring av utstyr, forbruksmateriell og vaskemidler. Vi mener det er mest lønnsomt å benytte et renholdsfirma, som vil gi deg:

  • Et team av erfarne spesialister som raskt kan takle de verste og mest ansvarsfylte oppgaver.
  • En utvei fra å måtte organisere folk, utstyr og prosedyrer – opplev vår brukervennlighet
  • Fritak fra risiko for skader på møbler og andre dyre kontorartikler

Tagger:

Uncategorized

Del dette nå!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *